With »QUARTIER ACHT Exklusive Immobilien«, a new joint brand was created for the association of twelve independent brokers for luxury real estate that previously operated under the name »Exklusive Immobilien«. A new name was to be developed for the association, which is based in the noble Munich suburb of Grünwald, and a new brand was to be formed that would convey competence, trust and exclusivity.
QUARTIER ACHT was given a purist, self-confident and at the same time timelessly modern brand identity. The logo, a reference to Roman ciphers, interprets the name in maximum reduction. Minimalist geometric shapes derived from architecture, together with the rich, muted anthracite, characterize the appearance and convey seriousness and quality. At the same time, the extroverted and warm »deep orange« contrasts the purist elements. The fine interplay of all design elements creates an elegant balance between self-confident brand presence and optimal presentation of sales objects.
The powerful design was honored with the iF Design Award 2016 in the category »Corporate Design«.
CLIENT
Quartier Acht GmbH & Co.KG, Grünwald
www.quartieracht.de
INDUSTRY SECTOR
Real estate
AWARDS
SERVICES
Insight: Brand analysis, Touchpoint analysis, Competitive analysis
Identity: Naming, Corporate & brand design, Brand management
Experience: Editorial design, Brand implementation, Print media, Digital design
DESIGNKONZEPT
Ziel war es, auf Basis der neuen Markenpositionierung den Markenlook deutlich zu modernisieren und aufzuwerten. Das Logo als wesentliches Identitätselement wurde daher einem evolutionären, aber dennoch sofort erkennbaren Redesign unterzogen. Das ursprünglich gelb-rote elliptische Bildzeichen erhielt eine zeitgemäßere Anmutung sowohl hinsichtlich Farb- als auch Formgebung. Diese wirkt nicht nun nur stimmiger, sondern ermöglicht darüber hinaus einen optimalen, medienübergreifenden Einsatz des Logos – von groß bis klein, von Favicon bis Gebäudedach-Signage.
MARKEN-IMPLEMENTIERUNG
Ziel war es, auf Basis der neuen Markenpositionierung den Markenlook deutlich zu modernisieren und aufzuwerten. Das Logo als wesentliches Identitätselement wurde daher einem evolutionären, aber dennoch sofort erkennbaren Redesign unterzogen. Das ursprünglich gelb-rote elliptische Bildzeichen erhielt eine zeitgemäßere Anmutung sowohl hinsichtlich Farb- als auch Formgebung. Diese wirkt nicht nun nur stimmiger, sondern ermöglicht darüber hinaus einen optimalen, medienübergreifenden Einsatz des Logos – von groß bis klein, von Favicon bis Gebäudedach-Signage.
Truffle Bay is an owner-managed, integrated strategic brand consulting and design agency based in Munich. With clarity and creativity we help ambitious companies and entrepreneurs to discover, define, design and bring to life their unique identity – to create strong brands as the compass and catalyst of entrepreneurial change processes as well as attractive and differentiating brand experiences to win and retain customers and employees.
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